Share |

Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014

ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΑΠΑΖΗΣΗ  Νέα έκδοση !
ISBN 978-960-02-3064-2, Σχήμα 14x21, Σελίδες 256, Τιμή:€ 13,00 (δεν συμπερ. 6,5% ΦΠΑ), Αθήνα 2014 
Από τα κόμματα, τα ΜΜΕ, τους διανοουμένους και ιδίως από το Διαδίκτυο κυκλοφορούν πολλές και ποικίλες συγχύσεις γύρω από την έννοια της δημοκρατίας. Είναι απαραίτητες λοιπόν ορισμένες διασαφηνίσεις και σε αυτές προβαίνουν τα κείμενα τού ανά χείρας βιβλίου. Εξετάζουν κατ’ αρχάς τον ορισμό της (τι είναι η άμεση δημοκρατία), που έχει ταλαιπωρηθεί από ποικίλες πλευρές. Εν συνεχεία εκτίθενται  διάφορες πτυχές της: οι ιστορικές καταβολές στην αρχαία Ελλάδα και δή στην Αθήνα, οι θεσμοί, οι θεμελιώδεις αρχές, τα επιχειρήματα καθώς και η αντιπαράθεση με ορισμένες ιδεολογίες, όπως ο φιλελευθερισμός, ο αναρχισμός, ο σοσιαλισμός και ο κομμουνισμός.

Επίσης εξετάζονται τα χαρακτηριστικά του κοινοβουλευτισμού, καθώς και του ελβετικού πολιτεύματος που έχει στη λειτουργία του τον θεσμό των δημοψηφισμάτων, και γίνεται σύγκρισή τους με την άμεση δημοκρατία. Δεν θα μπορούσε να λείπει και η ενασχόληση με το κίνημα των πλατειών το καλοκαίρι του 2011 που έθεσε ως στόχο την άμεση δημοκρατία.Τέλος, εξετάζονται οι προϋποθέσεις στις σημερινές συνθήκες για την αλλαγή του ολιγαρχικού πολιτεύματος και οι δυνατότητες της άμεσης συμμετοχής των ατόμων, ιδιαιτέρως στην ελληνική περίπτωση.
 

O Γιώργος Ν. Οικονόμου
σπούδασε Μαθηματικά, Μουσική και Φιλοσοφία. Συμμετείχε ενεργώς στο αντιδικτατορικό κίνημα. Παρακολούθησε στο Παρίσι τα μεταπτυχιακά σεμινάρια του Κορνήλιου Καστοριάδη, με τον οποίο ξεκίνησε τη διδακτορική του διατριβή. Εχει Master φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης και είναι Διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Έχει δημοσιεύσεις σε περιοδικά και εφημερίδες, ανακοινώσεις σε συνέδρια και ημερίδες. Είναι τακτικός αρθρογράφος στην Εφημερίδα των Συντακτών. Κείμενά του υπάρχουν σε συλλογικούς τόμους και στο oikonomouyorgos.blogspot.com. Έχει  επιμεληθεί τρία αφιερώματα στον Κορνήλιο Καστοριάδη (ένα σε περιοδικό και δύο σε βιβλία).
Κυκλοφορούν τα βιβλία του:
-          Η άμεση δημοκρατία και η κριτική του Αριστοτέλη (2007)
-          Η αριστοτελική πολιτεία (2008)
-          Από την κρίση του κοινοβουλευτισμού στη δημοκρατία (2009)
-          Πολυτεχνείο 1973. Η απαρχή του αυτόνομου κινήματος (2013)
-          Μύθοι και πραγματικότητα για το Βυζάντιο (2014)
-          Άμεση δημοκρατία. Αρχές, επιχειρήματα, δυνατόττες (2014).


ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: Π. Κονδύλης- Η παλιά και η νέα θεότητα

Π. Κονδύλης- Η παλιά και η νέα θεότητα.

Χέγκελ- Ιστορία της Φιλοσοφίας.

2949941-big

ISBN: 9789605620790

Η "Ιστορία της Φιλοσοφίας" μάς παρουσιάζει μια πινακοθήκη ευγενών πνευμάτων, που με την οξύτητα του νου τους εισχώρησαν στη φύση των πραγμάτων, του ανθρώπου και του θεού, αποκάλυψαν και εξιχνίασαν το έσχατο βάθος και προετοίμασαν για μάς το θησαυρό της υψηλότατης γνώσης. Τούτος ο θησαυρός, του οποίου θέλουμε να αποκτήσουμε μικρό έστω μερίδιο, συγκροτεί γενικά τη Φιλοσοφία. Η γένεσή της είναι αυτό, που θα μάθουμε να κατανοούμε και θα γνωρίσουμε κατά τις Παραδόσεις αυτές.
Επιχείρησα να αναπτύξω τη διαδρομή των πνευματικών μορφών της Φιλοσοφίας υπαινισσόμενος τον συσχετισμό τους, να φέρω αυτή τη λαμπρή παρέλαση ενώπιον των οφθαλμών σας. Τούτη η λιτανεία είναι το αληθές βασίλειο των πνευμάτων, η μοναδική υπαρκτή πνευματική επικράτεια, η οποία μάλιστα δεν παραμένει σειρά, πολλότητα ή ακολουθία, αλλά μέσω της αυτογνωσίας όλα τα επιμέρους πνεύματα καθιστούν τον εαυτό τους μετόχους και συστατικά στοιχεία του ενός και μοναδικού παρόντος Πνεύματος. Σ' αυτή την παρέλαση των πνευμάτων περιέχονται οι σφυγμοί μας, αυτά είναι ο πραγματικός οργανισμός και η υπόστασή μας.

Luciano de Crescenzo- Ιστορία της αρχαίας ελληνικής φιλοσοφίας

155343-big

Συγγραφέας: 
Εκδότης: Οδυσσέας


Ένα μοναδικό βιβλίο, γραμμένο με απλά λόγια, ώστε να μπορέσουμε όλοι να γνωρίσουμε την αρχαία ελληνική σκέψη σε όλο της το βάθος και την ευρύτητα. 

Ο ντε Κρεσέντσο, λάτρης της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς και συγγραφέας πολλών βιβλίων για τους αρχαίους φιλοσόφους, αναλύει όλους τους αρχαίους διανοητές, προσωκρατικούς και μετασωκρατικούς, και ξεκινώντας από τον Θαλή τον Μιλήσιο καταλήγει στον νεοπλατωνικό Πλωτίνο. 
Στον πρόλογο του βιβλίου ο συγγραφέας γράφει χαρακτηριστικά: 
"Για την ιστορία της δυτικής σκέψης η γριά Ελλάδα αποτέλεσε ό,τι για το σύμπαν η Μεγάλη Έκρηξη (Big Bang) από την οποία προέκυψαν οι γαλαξίες και οι αστερισμοί. Εάν δεν είχε υπάρξει ποτέ ο ελληνικός πολιτισμός, σήμερα θα είχαμε καταλήξει κάτω από την επιρροή των ανατολικών δογμάτων. Γιατί λίγο πιο κάτω από την Ελλάδα υπάρχει η τρομερή Μέση Ανατολή, περίεργη γη, όπου οι άνθρωποι από παιδιά μεγαλώνουν με το χόμπι της θρησκείας. Δίχως κάποιες μάχες, όπου ευτυχώς νίκησαν οι δικοί μας, και δίχως την αντίσταση του ελληνικού ορθολογισμού, που μας κληροδότησαν οι γέροντες προσωκρατικοί φιλόσοφοι, κανείς από εμάς δεν θα είχε σωθεί από την ασιατική επιδρομή". 

Β. Κάλφα και Γ. Ζωγραφίδη

Εξώφυλλο

Αρχαιογνωσία και Αρχαιογλωσσία στη Μέση Εκπαίδευση

Αρχαίοι Έλληνες Φιλόσοφοι

των Β. Κάλφα και Γ. Ζωγραφίδη
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας & Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών

http://www.greek-language.gr/Resources/knt.l

Δραγώνα-Μονάχου, Μυρτώ CLEANTHES' POETICAL THEOLOGY AND THE ORPHICO-PYTHAGOREAN TRADITION

http://www.kenef.phil.uoi.gr/dynamic/bookfull.php?Book_ID=23437&contents=


ΚΛΕΑΝΘΗΣ (330-232 π.Χ)/el.wikipedia.org/ΚΝΤ.
http://www.delphys.ysee.gr/Kleanthis.html
http://www.biblionet.gr/author/κντ.
ΚΛΕΑΝΘΟΥΣ ΥΜΝΟΣ ΕΙΣ ΔΙΑ.(σ.109)κντ..


 Ο ὕμνος τοῦ Κλεάνθη πρὸς τὸν Δία
 σὲ νεοελληνικὴ μετάφραση, 
(γιὰ τὸ πρωτότυπο βλ. «Ο ΠΑΥΛΟΣ ΤΟΥ HOLTZNER» σελ. 213 ):


«Ἀπ᾿ ὅλους τούς Θεούς, πιὸ δοξασμένε, πολυώνυμε καὶ πολύμορφε, αἰώνιε παντοδύναμε Δία,
πού ἀπὸ Σένα πῆρε ἡ Πλάση ἀρχή, ποὺ κυβερνᾶς μὲ τοὺς νόμους σου τὰ πάντα, χαῖρε∙
γιατί καὶ σ᾿ ὅλους τούς θνητοὺς δίνεις τὸ δικαίωμα νὰ σοῦ μιλᾶν.
Γιατί ἀπ᾿ τὴν δική σου γενιά σου ἔχουμε βγεῖ σὰν ἀπομίμηση τοῦ κυβερνήτη
μοναδική, ἀπ᾿ ὅσα θνητὰ ζοῦν καὶ κινοῦνται πάνω στὴ γῆ∙
γι᾿ αὐτὸ θὰ σὲ πολυδοξολογήσω, καὶ τὴν δύναμή σου γιὰ πάντα θὰ τραγουδῶ.
Σὲ σένα ὅλη αὐτὴ ἡ πλάση ποὺ στριφογυρίζει γύρω ἀπὸ τὴν γῆ,
ὑπακούει ὅπου κι᾿ ἂν τὴν ὁδηγεῖς καί πειθαρχικὰ ὑποτάσσεται σὲ σένα.
Στὰ ἀνίκητα χέρια σου κρατᾶς γιὰ ὑπηρέτη, τὸ δίστομο, φλογισμένο, ἀθάνατο ἀστροπελέκι.
Μ᾿ αὐτό ὁδηγεῖς ἐσὺ τὸν καταδεκτικὸ λόγο, ποὺ μέσα σ᾿ ὅλα περνᾶ τὰ μικρὰ καὶ τὰ μεγάλα ἀστέρια.
Σὺ εἶσαι αὐτός, ποὺ τόσο μεγάλος ἔχεις γίνει, ὁ πιὸ ἀνώτερος αἰώνιος βασιλιὰς.
Οὔτε γίνεται κανένα ἔργο πάνω στὴ γῆ χωρὶς ἐσέ, Θεὲ,
οὔτε στὸ αἰθέριο στερέωμα, οὔτε στὴ θάλασσα ἐπάνω,
ἐκτὸς ἐκεῖνα ποὺ κάνουν οἱ κακοὶ μὲ τὴν δική τους ἀμυαλιὰ.
Σὺ ὅμως ξέρεις νὰ συμπληρώνεις τὶς ἐλλείψεις,
νὰ ὀμορφαίνεις τὶς ἀσχήμιες, καὶ νὰ ἀγαπᾶς κι᾿ ἐκείνους ποὺ δὲν σ᾿ ἀγαποῦν,
γιατί ἔχεις συνδυάσει τὰ πάντα καὶ συνενώσει τὰ καλὰ καὶ τὰ κακά,
ὥστε ἀπ᾿ ὅλα τὰ ὄντα, πάντα νὰ πραγματώνεται ἕνας λόγος, (ὁ δικός σου),
πού ὅσοι ἀπ᾿ τοὺς θνητοὺς εἶναι κακοὶ τὸν παρατοῦν καὶ τὸν ἀποφεύγουν.
Ἀλλά, πανάγαθε Δία, ἀόρατε, ποὺ ἐξουσιάζεις τοὺς κεραυνούς,
λύτρωνε τοὺς ἀνθρώπους ἀπὸ τὴν ὀλέθρια ἀπειροσύνη,
καὶ διῶξε την, πατέρα μακρυὰ ἀπὸ τὴν ψυχή, κι᾿ ἀξίωσέ μας νὰ ἀποκτήσουμε
τὴν γνώμη, ὅτι σὺ θαρετὰ καὶ μὲ δικαιοσύνη, κυβερνᾶς τὰ πάντα,
γιὰ νὰ σοῦ ἀποδίδουμε τιμὴ στὴν τιμή, ὑμνώντας γιὰ πάντα τὰ ἔργα σου, ὅπως πρέπει
σ᾿ ἐκείνους ποὺ εἶναι θνητοί∙ γιατί στοὺς ἀνθρώπους δὲν ἔχει δοθεῖ προνόμιο πιὸ μεγάλο,
οὔτε στοὺς θεούς, παρὰ νὰ ὑμνοῦν πάντα μὲ δικαιοσύνη τὸν παγκόσμιο νόμο».

http://www.enromiosini.gr/arthrografia/κντ.